Ser z... ziemniaka?

Ser z ziemniaka i marchewki (V)

Frytki z buraka, pieczony brokuł z ziołami; ser
przepis: (bazowałam na tym)
2 ziemniaki
średnia marchewka
pół szklanki płatków drożdżowych
kilka łyżek bulionu warzywnego
ząbek czosnku
1/5 szklanki oleju
łyżeczka słodkiej papryki
inne przyprawy według uznania (u mnie kurkuma, pieprz)
opcjonalnie sól (ja pominęłam; płatki drożdżowe nadają słonego smaku)

Ziemniaki i marchewkę obrałam ze skórki, pokroiłam na mniejsze kawałki i ugotowałam do miękkości. Odlałam wodę i dodałam pozostałe składniki. Blendowałam do uzyskania gładkiej konsystencji.


Ten ser zawrócił mi w głowie, serio. Jako wielka fanka wszelkiego rodzaju serów, nie wierzyłam, że coś co serem nie jest może aż tak wiarygodnie go imitować, ba, może nawet konkurować smakiem z wieloma, jakie miałam okazję próbować!


A jak Wam minął Sylwester? Ja muszę przyznać, że dawno się tak nie wybawiłam. Z planowanej małej posiadówki zrobiła się większa impreza, miałam okazję poznać nowych ludzi i spędzić noc w większym gronie :) W dodatku od rana mam jakieś wielkie szczęście. Mogę mieć tylko nadzieję, że "jaki Sylwester taki cały rok" się sprawdzi.

Miłego dnia!

16 komentarzy:

  1. CUDO! Koniecznie muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewa, te zdjęcia! A tak co do samego sera - KONIECZNIE polecam dodać cebulę (tak, upieczoną w mikrofali), bo wraz z nią smak tegoż smarowidła rośnie znacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. już wiesz, że uwielbiam te zdjęcia, a o smaku tego sera mam zamiar się za niedługo przekonać :)
    niech ten rok właśnie taki będzie, pełen pozytywnych chwil! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyżbyś nabyła nowy aparat? Bo zdjęcia są przecudowne! Szkoda, że tak rzadko tylko się pojawiasz, bo na takie sfotografowane przez Ciebie pyszności mogłabym patrzeć codziennie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie! Wszystkiego najlepszego w nowym roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę i ja go w końcu zrobić :D <3 A frytek z buraka jeszcze nie jadłam :o I piękne doniczki z ziołami na drugim planie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały pomysł, muszę przetestować, wszystkie składniki mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie wspaniałego roku!!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie ostatnio mówiłam siostrze, żeby zaopatrzyła się w płatki drożdżowe w celu substytucji serowgo akcentu na talerzu, ale o takim rozwiązaniu jeszcze wtedy nie słyszałam - ciekawy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Od dawna chcę zrobić ten ser! W ogóle całe danie na talerzu świetnie się prezentuje :)
    Też się zaskakująco wybawiłam i to właśnie e gronie osob, których wcześniej nie znałam ;) niech cały rok będzie taki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, że dodałaś przepis!Jak w końcu mam płatki drożdżowe, to na pewno zrobię niedługo , nie ma z czym zwlekać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialny pomysł! Przepis już zapisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zrobiłam go wczoraj... czyste uzależnienie wyczuwam :D genialny jest :3

    OdpowiedzUsuń