Truflelki

Gruszkowo-marchewkowo-migdałowe trufle obtoczone w kolorowym sezamie i kakao


przepis: (na 13 większych trufli)
6 łyżek płatków owsianych 
kopiasta łyżka siemienia lnianego
3 łyżki mąki migdałowej
pół dużej gruszki
2 małe marchewki
łyżeczka miodu
cynamon
łyżka wody z kewry

Płatki moczyłam przez chwilkę, żeby nie wsiąknęły całej wody i nie były do końca miękkie. Odcedziłam i zblendowałam z pozostałymi składnikami. Mokrymi rękoma uformowałam trufle i obtoczyłam w sezamie i kakao. Włożyłam na noc do lodówki, żeby stwardniały. Gotowe!

Kiedyś zobaczyłam trufle owsiane u Darii, pojawiła się ich rekonstrukcja, a teraz zamykam w środku zupełnie inne smaki. Główną rolę grają gruszka, marchewka, do tego specyficzny posmak wody z kewry- to było baardzo przyjemne zaskoczenie :)
No i bardzo przyjemnie mieć wolne w środku tygodnia. Chociaż nie mogę powiedzieć, że przede mną leniwy poranek, bo pora poprzytulać kombinatorykę i "Ferdydurke".


Miłego dnia!

17 komentarzy:

  1. Od niedzieli codziennie sobie obiecuję, że wezmę się za trufle. Koniec z obietnicami, czas działać! Moja ochota i wasze kuszenie chyba sięgnęło zenitu :D
    Miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dzisiaj chyba wykorzystam wolne i zrobię sobie trufelki na jutro ^^
      Mnie czeka dzień z ''Dziadami'' :P

      Usuń
  2. Wyglądają uroczo i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kombinatoryka - ile wspomnień kurcze <3 Gdyby nie czekało na mnie ogarnianie macierzy, to z pewnością bym zatęskniła #mathfreak
    Idealnie jesienne trufle :) Gruszka i marchewka u mnie ostatnio na co dzień, także na pewno skorzystam z pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja czekam, aż ja będę mieć tą lekturę, tyle się o niej na słyszałam, że no, aż chcę ją przeczytać xd
    uwielbiam takie trufelki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. aż mi głupio spytać, ale co to ta woda z kewry ?

    O matko kombinatoryka, moja największa zgroza... Miałam wczoraj z tego sprawdzian.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trufle są idealnym rozwiązaniem, gdy rano nie ma czasu stać nad garnuszkiem czy patelnią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam te trufelki i koniecznie muszę je spróbować jeszcze w Twojej wersji <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie ukulałaś sobie poranek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze zrobic te trufle bo kuszą strasznie od dawna! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No kocham ten talerz po prostu!! A jego zawartośc jeszcze bardziej mnie zauroczyła :)

    OdpowiedzUsuń