Chałwa w gryczance

Chałwowa surowa gryczanka
 przepis:
60g niepalonej kaszy gryczanej
duży banan
pół szklanki wody
łyżka soku z cytryny
łyżka tahini 
2-3 świeże daktyle bez pestek
szczypta gałki muszkatałowej
do posypania: chałwa turecka z pistacjami

Kaszę zalałam na noc wodą. Rano odsączyłam i zmiksowałam dokładnie z pozostałymi składnikami. Obsypałam chałwą i na chwilę schłodziłam. Gotowe!

Wczoraj Zosia ukryła chałwę w serniczku i narobiła mi takiej ochoty, że nie mogłam dłużej zwlekać z wykorzystaniem gdańskich łupów! Aż dziwne, że wytrzymała te kilka dni i miała okazję wylądować w połączeniu z innymi składnikami, bo o swojej miłości do chałwy wspominać chyba nie muszę.

Minęło kilka dni, a ja mam wielką nadzieję, że taki stan się  będzie utrzymywał na dobre. Całodzienne rozmowy, jeszcze więcej wspólnych planów, które zdecydowanie nie są obietnicami rzuconymi na wiatr.  Wzrok ludzi w autobusie, kiedy autentycznie śmieję się do telefonu. Mam ochotę Wam codziennie dziękować, ludzie!

P.S: dziękuję za pierwszą setkę obserwatorów! :)



Miłego dnia!

26 komentarzy:

  1. z niepalonej kaszy gryczanej można naprawdę wyczarować cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyscy szaleją z chałwą, że aż teraz żałuję, że i ja się w nią nie zaopatrzyłam!
    O tak! Dawno nie czułam się tak dobrze jak po ostatnim weekendzie. Chcę żeby ten stan trwał jak najdłużej. Powtórka w niedzielę, więc znów naładujemy się energią na kolejny tydzień :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo. Trochę żałuję, że jej nie kupiłam :(

      Usuń
  3. Jak pysznie :)

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ej, te kawałki chałwy na wierzchu wyglądaja jak kawałki złota na zdjęciu-miniaturce :D Taa.. mojej chałwy już połowy nie ma -,- Ale to znak, że znowu trzeba po nią jechać do Gdańska! :D Oby to nasze "zjednoczenie" trwało jak najdłużej :P

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak: nieważny skład, nieważne czy tuczy, nieważna ilość- to się po prostu nazywa miłość do chałwy, doskonale mi znana :D Tak jak Weronika, na pierwszym zdjęciu widzę opiłki złota :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się zabrać za zrobienie surowej gryczanki, szczególnie takiej jak te twoje :D

    OdpowiedzUsuń
  7. hmmm, ja bardzo za Wami tęsknie, nawet jeśli codziennie piszemy, to jednak czuć tą odległość i w niedzielę mnie nie będzie.. aczkolwiek wierzę, że już niedługo się zobaczymy - ani się obrócę a czas minie :)
    te kolory, cała Ty! śniadanie na medal :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham te codzienne rozmowy na fejsie <3 Ale pewien niedosyt jednak czuć ;__;

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam wszytko co chałwowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no proszę, kto by chałwy nie kochał?! a w tak niecodziennym, pięknym i obłędnym wydaniu to byłby szczyt znieczulicy!
    a niech się gapią, mają czego zazdrościć:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam trochę zapasu chałwy w szafce, może dzisiaj po nie sięgnę, bo tak kusicie!:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Móc śmiać się samemu do siebie, do telefonu i do ludzi po drugiej stronie bliżej niezidentyfikowanego niewidzialnego łącza międzyludzkiego to chyba największe szczęście. Bo ten uśmiech bezinteresowny to coś co nas chroni i naprawdę, ale to naprawdę - daje największe wewnętrzne szczęście :)
    Chaałwa <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem nie z tej planety, bo nie mogę się przekonać do chałwy :P Najwidoczniej musiałbym spróbować tej Waszej ;)
    Jedno spotkanie, a ju ż nie potraficie bez siebie żyć! Niesamowite!!! Nie mogę się doczekać niedzieli, już tylko dwa dni :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Chałwowa brzmi...obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Chałwowo, chałwo, chałwowelove <3
    Tak bardzo żałuję, ze nie mogę i ja do Wawy przyjechać ;(

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak coś ma smak chałwy to jestem na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chałwowe smaki zawsze na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Idealna gryczanka! :)
    Weź trochę tej energii ze sobą i przekaż mi w Warszawie, bo ja też tak chcę chodzić roześmiana :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem definitywnie zakochana w każdym z Twoich przepisów <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Chałwa w gryczance? Pierwsze słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepsza turecka chałwa! To musi być pyszne!

    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja ja się za Tobą stęskniłam już, do zobaczenia jutro ;*
    Genialna gryczanka. Musze w ten sposób moją wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie jadłam gryczanki, ale ta Twoja wygląda cudownie
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń