Surowe batoniki owsiane

Marchewkowo-kokosowe batoniki owsiane ze słonecznikiem (bez pieczenia)

przepis: (inspiracja)
5 łyżek płatków owsianych
łyżka siemienia lnianego
łyżka mąki kokosowej
mała marchewka
łyżeczka proszku maca
2-3 łyżki rodzynek
cynamon
odrobina imbiru
4 łyżki mleka 
łyżka słonecznika

Rodzynki namoczyłam we wrzątku, marchewkę starłam na małych oczkach i zbledowałam z pozostałymi składnikami (oprócz słonecznika). Masa powinna dać się uformować. Dodałam słonecznik, dokładnie wymieszałam i przełożyłam do plastikowego opakowania. Dokładnie ugniotłam i zostawiłam na noc w lodówce. Rano przełożyłam na talerzyk i pokroiłam na mniejsze batoniki.

Ciężko funkcjonuje się w kuchni bez piekarnika, dlatego zdesperowana szukam jak najwięcej przepisów na ciasta, ciasteczka, batoniki bez pieczenia. Tym razem poratowała mnie Daria. Nie spodziewałam się (lekko nieskromnie) aż tak świetnego efektu! Dziś wieczorem na pewno je powtórzę w lekko zmodyfikowanej wersji, bo będą się idealnie nadawać na jutrzejszą podróż :)


 
Miłego dnia!


21 komentarzy:

  1. O mamo, jak się cieszę, że jadę z Tobą pociągiem, kiedy słyszę, że jutro na podróż zabierzesz podobne cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, w takim razie dziś wyczuwam większą produkcję :D

      Usuń
  2. świetne batoniki- pozywne i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialnie Ci wyszły :D
    I tu jeszcze bardziej żałuję, że nie pojawię się w ten weekend z wami nad morzem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że nie jedziemy tym samym pociągiem :C :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie!

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Tylko przeczytałam co to za batoniki i od razu wiedziałam czyj blog kryje się za słowem 'inspiracja' ;D Robiłam podobne, pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jeeee! bardzo się cieszę, że wypróbowałaś przepis :) aż sama mam ochotę zrobić je ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tych od Darii jeszcze nie robiłam, ale wiem, że i tak są pyszne! :) W takim razie jutro w pociągu będę miała okazję spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. tyle osób już powtórzyło ten przepis, że musi być faktycznie dobry - do wypróbowania : ) !

    OdpowiedzUsuń
  10. Na podróż będą rzeczywiście idealne :) szerokiej drogi! :*
    A i ja pójdę sobie o przygotować takie na jutrzejsze szybkie śniadanie... :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne na szybką przekąskę! :) Pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie batoniki :) pyszności!

    OdpowiedzUsuń