Budyń jaglany

Gruszkowo-sezamowy budyń jaglany z duszoną w miodzie gruszką
przepis:

3 łyżki kaszy jaglanej
duża gruszka
pół szklanki mleka
łyżka mąki sezamowej
kopiasta łyżeczka sproszkowanego korzenia maca
łyżeczka miodu
cynamon

Kaszę uprażyłam na suchej patelni, żeby pozbyć się goryczki i ugotowałam na gęsto. Odlałam nadmiar wody, dodałam pokrojone 3/4 gruszki i 1/3 szklanki mleka. Całość dokładnie zblendowałam. Ponownie zagotowałam dodając mąki sezamowej i maca. Dolałam resztę mleka i jeszcze raz zblendowałam. Osobno pokroiłam w kostkę pozostałą część gruszki i udusiłam w miodzie i cynamonie.




Miłego dnia! :)





22 komentarze:

  1. Przynajmniej teraz wracasz do niego z jeszcze większym apetytem :)
    Pole dance...?! mmm, zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zaniedbałam budynie jaglane ...Czas nadrobić stracony czas :D
    Miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  3. ja to chyba powinnam w tym momencie takiemu budyniowi tonę kwiatów w ramach przeprosin kupić.. patrząc na to śniadanie mam ochotę wyciągnąć rękę i chwycić ten cudny słoiczek:D
    aktywnie dziś bardzo, ale przynajmniej coś się dzieje! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jaglanych to ogólnie jadam zdecydowanie zbyt mało, ale ten przebija wszystkie jakie jadłam kiedykolwiek. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaglana to chyba najlepsza kasza na kremy i budynie :) pysznie!
    miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nawet jeszcze nie jadłam budyniu jaglanego :<
    Najpierw trzeba się zaopatrzyć w mąkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba :)
      W przepisie jest kasza. Ewentualnie można ją zmielić w młynku.

      Usuń
    2. ja zawsze z kaszy robię :D albo już zmielonej albo po ugotowaniu ją blednuje ;) smaki w tym słoiczku perfekcyjne :)

      Usuń
  7. Ale smacznie dziś u Ciebie :D Ja akurat jestem chora, więc z nudów idę przyrządzić sobie taki budyń:D

    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. w tym słoiczku trzymam zakwas na chleb :) ale taki krem z niego też bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaglana to moja faworytka, a sezamowe smaki polubiłam ostatnio, więc podoba mi się twoja propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skąd masz tę łyżkę, gadaj! Wybacz ten imperatyw, ale och, te emocje...

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgrałyśmy się dzisiaj smakowo :) A budyń jaglany miałam wczoraj, więc spokojnie możemy przybić piątkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. w sumie to ja też jaglankę ostatnio zaniedbuję, muszę jakiś kremu ukręcić :)
    miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękny ten słoiczek! A zawartośc, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten słoiczek jest świetny, pięknie w nim ten jaglany budyń wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem co mi się bardziej podoba - słoiczek, czy budyń :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko się świetnie zgrało!
    Smaki, łyżeczka i słoik ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę kiedyś zrobić taki budyń, wygląda świetnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Budyń lubię w każdej postaci, twój jest pyszny i ślicznie podany :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda MEGA pysznie !
    To powodzonka i dużo pozytywnej energii CI życzę :*

    OdpowiedzUsuń