Różowa owsianka z piekarnika

Pieczona kakaowo-buraczana owsianka nadziana gorzką czekoladą, bananem i  polana tahini z miodem

 
przepis:
5 łyżek płatków owsianych
pół szklanki mleka
pół ugotowanego buraka
kopiasta łyżeczka kakao
1,5 łyżki jogurtu naturalnego
białko
słodzidło (u mnie stevia)
cynamon
szczypta proszku do pieczenia
nadzienie:
kawałeczek banana
kostka gorzkiej czekolady 90%
do polania:
łyżeczka tahini
łyżeczka miodu

Płatki ugotować na mleku, zetrzeć buraka, dodać kakao i słodzidło. Zostawić na chwilkę do przestygnięcia. Osobno ubić białko ze szczyptą soli. Do płatków owsianych dodać jogurt, cynamon, proszek do pieczenia i połączyć z białkiem. Przełożyć część do naczynka do zapiekania, nadziać bananem i gorzką czekoladą. Przykryć pozostałą częścią i piec w 180 stopniach około 30 minut. Całość polałam tahini i miodem. Smacznego!



Miłego weekendu! :)



22 komentarze:

  1. Nie dodawałam jeszcze nigdy buraka do tych słodkich dań. Muszę w końcu spróbować!
    Patrząc na twoją owsiankę, zrobiłam się znowu głodna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawie mnie smak tahini połączonego z miodem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda apetycznie, choć jakoś burak mi nie podchodzi w śniadaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie! Połączenie burak-kakao już ląduje na mojej liście do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. c-u-d-o-w-n-a! buraka w takiej wersji mogę jeść codziennie :) cieszę, się , że zainspirowałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W tym roku jadłam pierwszy raz buraczaną owsiankę i bardzo mi smakowała :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy się przekonam do buraczanej owsianki ale to nadzienie mnie kusi :) udanego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę w końcu dodać do czegoś buraka, żeby się dowiedzieć jak takie coś smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow. Czekolada, burak, piekarnik, tahini, owsianka. No lepszego połączenia być nie mogło :D
    Udanej soboty! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hm. Myślę, że to bardzo ciekawe, a przy tym smakowite połączenie. ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  11. naprawdę ciągle zastanawiam się dlaczego ja jeszcze nie próbowałam połączenia kakao i buraka... chyba jeszcze przed końcem roku będę musiała spróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze - nie powiedziałabym że jest tam kakao, taki intensywny kolor dał burak! :D Muszę w końcu spróbować tego warzywa na słodko...

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie wypróbuję ten przepis na owsiankę! Jestem ciekawa buraka w takim wydaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  14. czy już mówilam jak kocham tu wchodzić by podziwać takie cuda ? :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejus, to wyglada cudownie! Pluję sobie w brodę, że buraków nie kupiłam ;/

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziś kupiłem 10 kilo buraków, specjalnie na łączenie z kakao i sezamem... coś dziwnego? ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również uwielbiam połączenie buraka i kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdyby nie ten burak byłoby idealnie :P

    OdpowiedzUsuń