57 Karob w akcji

Karobowo cukiniowy krem owsiany z duszonymi śliwkami, figami, jagodami goji, tahini i ziarenkami



W końcu kupiłam karob. No i dziś się w nim zakochałam! Cudowny, lekko karmelowy smak. No i wyszło jedno z lepszych ostatnio połączeń! Na dobry początek weekendu :)

przepis:
45g płatków owsianych
pół cukinii
3/4 szklanki płynów (u mnie woda i mleko) 
kopiasta łyżeczka karobu
 łyżeczka miodu
2 śliwki
łyżeczka jagód goji
suszona figa
łyżeczka syropu klonowego
łyżeczka tahini

W garnuszku zagotowujemy mleko/wodę, wsypujemy płatki owsiane i ścieramy cukinię na tarce. Czekamy aż zgęstnieje, dodajemy miód i karob i mieszamy. Jagody goji zalewamy wodą, a śliwki dusimy z dodatkiem syropu klonowego. Figę kroimy na małe kawałeczki (drugą można zostawić do podania). Owsiankę blendujemy, dodajemy pokrojoną figę, przekładamy do miseczki. Podajemy ze śliwkami, jagodami goji, ziarenkami i tahini. 
Po wymieszaniu smaki się cudownie łączą!


Udanego piątku :)

24 komentarze:

  1. zawsze mnie ciekawił karob! musze spróbowac :D

    OdpowiedzUsuń
  2. przekonałaś mnie do kupna, wszystko co ma smak zbliżony do karmelu kocham :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, karobu jeszcze nie próbowałam, ale patrząc na te wszystkie piękne wasze śniadania z jego udziałem, nie ma innej opcji na następnych zakupach jak go kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. karmelowy smak karobu i suszonych fig.. nie wątpię, niebo w gębie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje dzisiejsze śniadanie to najlepsza reklama o jakiej karob mógł pomarzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę ten karob w końcu zdobyć! Twoje śniadanie wygląda (i zapewne smakowało) obłędnie. Pięknie podane, jak zwykle :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja za karobem nie przepadam, dziwnie mi pachnie.. zrobiłabym taką owsiankę (krem), ale z kakao :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Kompozycja idealna *.* Takie apetycznie to Twoje śniadanie! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. No to dołączyłaś d grupy miłośników karobu , bo jego po prostu nie idzie nie kochać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod tym rękami i nogami :P

      Usuń
  10. Karob jadłam raz i jest fajny w smaku choć specyficzny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Karobu, jeszcze nie jadłam. Kubeczek śliczny, gdzie można taki dostać? ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. u Ciebie jak zwykle prezentacja i zdjęcia na najwyższym poziomie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku! Wspaniale podane :) A w smaku z pewnością przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  14. ale pięknie podane ,aż chce się patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aaaaa! Cudownawspaniałafantastyczna... mogę wymieniać tak cały dzień!
    To i ja muszę karob mieć :3

    OdpowiedzUsuń
  16. o ranyy ale to smakowicie się prezentuje! *-*
    ja chcę karoob :D

    OdpowiedzUsuń
  17. widzisz wielką różnicę między kakao, a karobem? też ostatnio znalazłam go w sklepie i zastanawiałam się czy kupić, ale stwierdziłam, ze najpierw więcej o nim poczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnica jest! :)
      Polecam chociażby na spróbowanie, bo smak ma specyficzny :)

      Usuń
    2. dobrze, w takim razie następnym razem już nie będę się zastanawiać tylko od razu kupię ;)

      Usuń
  18. Ja kocham karob w naleśnikach, polecam <3

    OdpowiedzUsuń